Bemutatkozik a "Piacgenerátor"!

Garantáltan hatékony piacépítési szolgáltatás, idő,- és vevőhiányban szenvedő Cégvezetőknek!


Az ügyfélkutatás és adatbázisapró-cseprő titkai!

 

Tiszta bolondság, vagy akár felelőtlenség az, amikor egy cégvezető, vagy akár egyéni vállalkozó, kereskedő, gyártó, és még folytathatnám a sort, azt gondolja,

 

- Miért lenne szükségem adatbázisra, vagy miért kell bármi oknál fogva ügyfélkutatást végeznem?

 

Én is, mint minden ember néha titkolózunk. Nem merjük kimondani azt, amit igazán gondolunk, tettünk, vagy csak félünk valamitől, vagy mások véleményétől, hogy mit fognak gondolni rólunk.

 

De most fedjük fel együtt néhány titkunkat!

 

Ön, mint cégvezető elgondolkodott azon, hogy termékét, vagy szolgáltatását a fogyasztók igényeinek megfelelően változtassa, és tudni mindenképpen, hogy vélekednek Önről?

 

- És belevágott már?

  Akár igen, akár nem, nekem hivatásom, hogy segítsek ebben Önnek.

- Hogyan?

  Úgy, hogy megírom, én hogyan teszem, és miként végzem ezt a feladatokat.

 

Tisztában kell lennünk azzal, hogy mit gondolnak rólunk leendő, meglévő, és potenciális ügyfeleink.

Tudnunk kell, mivel elégedettek, és mivel elégedetlenek, a termék, vagy szolgáltatás minden pici kis részletével kapcsolatban.

Tisztáznunk kell, melyek az erős és gyenge pontjaink, mire kell odafigyelnünk, miben kell jobbnak lennünk, mit kell kihangsúlyoznunk.

 

Az elégedettség vizsgálat (ügyfélkutatás), igazából egy kérdőíves felmérés, mely során az ügyfélre, termékre, szolgáltatásra orientálódva, céltudatosan kérdésekkel mérjük fel a célcsoport elégedettségi szintjét, elvárásait, véleményét.

A következő formában megtehetjük ezeket. Csak, hogy egy-kettőt említsek:

       1, Melyik szolgáltatást, terméket vette igénybe?

       2, Meg volt-e elégedve a kiszolgálással, minőséggel...?

       3, Érdekelné Önöket a leendő akciók, újítások..?

 

 

Miért is jó ez Önnek?

-          A fogyasztói elégedettség növekedése, rövid és hosszútávon növelheti a forgalmat.

-          Nyereségesebbé válhatunk.

-          Megtudhatjuk mennyit fejlődött cégünk.

-          Mik az erősségeink, amikkel kitűnhetünk a konkurenseink közül.

-          Ahhoz, hogy az ügyfeleink előtt egy lépéssel előrébb járjunk.

És még folytathatnám sok-sok mondattal, de ez már …Titok!

Viszont megtaláljuk a „titok kulcsát”, ha a kutatást elvégezzük, és időközönként megismételjük.

 

Még mindig van néhány dolog, amit nem fedtünk fel igaz?

 

Akkor kukucskáljunk be az adatbázis adta lehetőségekbe.

 

Felmerült egy újabb kérdés? Bizony! Nekem is!

 

Miért kell nekem, miért van rá szükségem, mire tudom felhasználni..?

 

 

Tudnunk kell, hogy az adatbázis egy olyan halmaz csoport, amelyből a későbbiekben információkat akarunk majd nyerni. De tudjuk, hogy nem csak erre szolgál.

Hát akkor mire?

-          adatok gyűjtésére

-          az adatok karbantartására (módosítására, törlésére, lekérdezésére…stb.)

-          kapcsolattartásra

-          adatok közti kapcsolatok kezelésére, ábrázolására

 

Az adatbázisban tárolt adatok, a tervezés és a kialakítandó marketing stratégia alapját jelentik.

Az adatbázis a kulcsa a vásárlásra hajlandóságot bíró leendő ügyfélkör kiválasztásához.

 

De, most tuti, hogy azon gondolkodik, honnan gyűjtsem az adatbázisom?

Súgok egy kicsit!

Adott a telefonkönyv, címjegyzékek, az internet.

De!

Ennél tudok néhány sokkal jobb lehetőségeket is:

-          számlák

-          információkérő levelek, telefonok az ügyfelektől

-          adatbázist árusító cégek adatai

-          kiállítások

-          jelentések

-          vállalati rendezvények

-          piacelemzések

-          ajánlások útján

 

Akkor jó az adatbázisunk, ha olyan, mint egy segítő jobb kéz!

 

Amikor naprakész, amikor kizárólag csak aktív, potenciális ügyfeleket tartalmaz. Amikor a potenciális vevőkör elérhetőségeit tartalmazza.

De az is nagyon jó, ha bármikor el tudunk küldeni egy DM levelet, vagy hírlevelet, e-mailt, vagy csak fel akarjuk hívni az ügyfél figyelmét valamire.

Most itt lenne vége a titkoknak, de tudjuk, hogy a titkok kifogyhatatlanok.

Ahogy az életünkben, úgy a marketingben is.

 

Milyen titkaink vannak még?

 

Hogy, hogy alakul cégünk sorsa?

Mit kell még megtennünk, hogy jó legyen? Hogy megéljünk!

 

Hogy mit kell tennünk ahhoz, hogy megismerjük konkurenciánkat?

Hogy tudjuk, jól működik e honlapunk?

Vagy csak mi lesz holnap?


            Még mindig TITOK!

 

                                                                                  Írta:    Ódor Edit

                                                                                       Piacépítő szakértő



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 7
Heti: 22
Havi: 120
Össz.: 85 717

Látogatottság növelés
Oldal: Az ügyfélkutatás és adatbázis apró-cseprő titkai!
Bemutatkozik a "Piacgenerátor"! - © 2008 - 2024 - piacgenerator.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »