Bemutatkozik a "Piacgenerátor"!

Garantáltan hatékony piacépítési szolgáltatás, idő,- és vevőhiányban szenvedő Cégvezetőknek!


Miért fontos, hogy egy cégnek legyen külső megjelenési formája?


  Egy vállalat sikere vagy sikertelensége függhet a szervezet és tagjai között lévő kommunikációs kapcsolatoktól.

  A PR /Republik Relations/ jelentése: kölcsönös előnyökön alapuló kommunikációs kapcsolatok, elsősorban irányítási funkció, mely a szervezet céljait segíti elérni a kommunikáció révén.

 A PR feladata: a vélemény és a viselkedés befolyásolásával kölcsönös megértést építsen és tartson fenn a cég belső és külső környezete között.

 

Az a szakma, amely a hírnevet gondozza, alakítja, fejleszti.

A PR szakember a vállalat belső és külső környezetével és a hírnévvel kapcsolatos információkat nyújt a vezető részére. Szakmailag segíti a vezetőt a kommunikációs szerepeiben, útmutatást ad, felkészíti a beszédekre. Egy szervezet menedzsmentjének, profi szakemberekre van szüksége a kommunikációs szakmai feladatok ellátására, épp úgy, mint a jogászokra és a könyvelőkre. A PR szakemberek szerint, egy szervezet fontos kérdéseiben való részvételnél, a döntés meghozatalában elengedhetetlen a munkavállalók, a vásárlók, a részvényesek és a szakszervezetek véleményének meghallgatása.

Ezzel a lépéssel a céget magukénak érezhetik, fontossá válnak, motiváltabbak lesznek mind a feladatok problémáinak megoldásában mind a kitűzött célok elérésében.

 

  A belső PR- rendszerben a szervezeten belül a vezetők és az alkalmazottak közötti kapcsolatot vizsgáljuk, a kommunikációból eredő negatív hatásokat tárjuk fel.

 

 A belső PR elsődleges célja: a céghez tartozás érzésének elősegítése, fejlesztése. Az új kollégák felvételével kapcsolatos kommunikációs munka alapján, a jó vállalati légkör és a csapatszellem kialakítása. 

Ebben a munkában szorosan együtt működnek a PR szakemberek és HR /Human Resoursce/ szakemberek.

 

 A külső PR a szervezet külső kommunikációs kapcsolatait foglalja magában. A mai rohanó, gyorsan fejlődő, információ központú világunkban elengedhetetlen feltétel, hogy egy vállalkozás a fennmaradás, a lépéstartás és a siker elérésének érdekében külső kapcsolatokat alakítson ki.                 

                                      

MIÉRT FONTOSAK EZEK , A KÜLSŐ   

KAPCSOLATOK?

 

 

   Azért, hogy ezt megértsük, gondoljuk végig, mivel is kezdődik egy cég létrejötte, megalapítása, működtetése!

 

   Elsősorban elnevezzük cégünket.

Fontos, hogy a nevéből következtetni lehessen tevékenységünkre és arról, hogy kinek szól a termékünk vagy szolgáltatásunk. Cégünket be kell jelenteni a cégbíróságnak és a cégjegyzékbe az APEH, a TB, és a KSH hivatalaiba, Kamaráknak azért, hogy tudjanak rólunk, működésünkről. Önkormányzatoknak, ha esetleg diszkót vagy más hangoskodással járó tevékenységet folytatunk. Munkaerő kölcsönző, közvetítő cégekhez való bejelentkezés alkalmazottak keresése céljából. A fejvadász cégekkel való kapcsolatfelvételt általában akkor vesszük igénybe, ha vezető beosztású alkalmazottat keresünk általuk. Munkaügyi központokkal való együttműködés új munkaerő szükségessége esetén, netán csoportos létszámcsökkentés alkalmával, melyet harminc nappal előtte be kell jelenteni e hivatalhoz.

 

  Egy cég, vállalkozás létrejötte már külső kapcsolatokkal kezdődik. A különböző hivatalokkal jó kapcsolatot, jó benyomást kell keltenünk, hiszen el akarjuk kezdeni vállalkozásunkat, és e hivatalok nélkül nem vághatunk bele elképzelt cégünk működtetésébe. A működéshez nélkülözhetetlenek a külső kapcsolatok kialakítása és ápolása.

Külső kapcsolatok:

          * Szervezeti PR

          * Marketing PR

          * Érdekképviseleti kapcsolatok

          * Ágazati kapcsolatok

          * Szakmai kapcsolatok

          * Média kapcsolatok

          * Kormányzati kapcsolatok

          * Szponzorálás

          * Pénzügyi kapcsolatok

          * Fogyasztói kapcsolatok

          * Közérdekű ügyek kezelése

          * Kisebbségi kapcsolatok

          * Közösségi kapcsolatok

          * Krízis helyzet

 

   1*Szervezeti PR: a Szervezet image-nek felépítését jelenti. A cég jövő képének, küldetéstudatának fejlesztése.

   2*Marketing PR: Hatékony kommunikációjával támogatja a vállalkozás marketing erőfeszítéseit, mint naptej a perzselő napsugarak ellen védelmet nyújt a váratlan bekövetkező, nem kívánatos események ellen. Ezt a tevékenységet kérhetjük külső segítségnyújtás igénybevételével, marketingre szakosodott profi cégek szolgáltatásával. A sikeres cég életében a PR tevékenységnek és a marketingnek szorosan együtt kell működnie annak érdekében, hogy sikeresen el tudjuk adni termékünket vagy szolgáltatásunkat.

   3*Érdekképviseleti kapcsolatok: Ügyvédekkel való kapcsolatok kialakítása és fenntartása.

   4*Ágazati kapcsolatok: A vesenytársakkal való kapcsolatok. Itt is igénybe vehetjük a külső cégek szolgáltatásait a konkurencia felmérése céljából.

   5*Szakmai kapcsolatok: A vállalkozás szakterületéhez tartozó tudományos, oktatási, szakmai szervekkel való kapcsolat

   6*Média kapcsolatok: Fontos, hogy jó kapcsolatokat tudjunk kialakítani a média szerveivel, kiadókkal, szerkesztőségekkel, újságírókkal. hiszen ők viszik tovább a pozitív, vagy negatív benyomáskeltést az olvasók felé. Elengedhetetlen a mai versengő piacgazdaságban, hogy egy versenyben maradni akaró cég ne rendelkezzen az Interneten Web-oldallal. Az Internet a mindennapi életünk részévé vált, szívesebben keressük a híreket, a hirdetéseket az Interneten, mint a napilapok oldalain.

 A Web-oldalon bemutathatjuk cégünket, képet kaphatnak az emberek a termékünkről, szolgáltatásunkról, közzé tehetjük elérhetőségeinket. Ezzel egyfajta reklámot teremtünk magunknak, mellyel megtalálhatjuk célpiacunkat, megrendelőinket.

 

     Reklám: ellenérték fejében közzétett hirdetés, termék, vagy szolgáltatás értékesítésére szakosodott szolgáltatás. Naponta több ezer reklám ér bennünket. A reklám tulajdonképpen pszichikai ráhatás, mellyel érzéseinket, érzelmeinket befolyásolja, hogy melyik terméket vásároljuk meg.  Reklámoztathatjuk magunkat, cégünket a televízióban, rádióban, újságokban, Interneten.

       7*Kormányzati kapcsolatok: Törvényhozókkal, jogalkotókkal való kapcsolatok. A cég környezetének feltételrendszere függ e kapcsolatoktól.

         8*Pénzügyi kapcsolatok:

      Tulajdonosok, befektetők, részvényesek, kötvényesek által fenntartott napi szintű kapcsolatok a cég pénzügyi helyzetéről

    Pénzügyi hatósági kapcsolatok: A bankokkal kialakított bizalmas kapcsolat, a hitelképesség vizsgálata, számla-lebonyolítások be és kifizetések nyomon követése érdekében.

       9*Fogyasztói kapcsolatok: Ügyfelek véleménye a termékünkről, szolgáltatásunkról. A jó hír céljából ügyfélkutatást végezhetünk, hogy mennyire vannak velünk megelégedve ügyfeleink, miben kell változtatnunk, fejlődnünk. Ezt a szolgáltatást megigényelhetjük külső cégektől.

       10*Szponzorálás: anyagi vagy egyéb szolgáltatás a jó hír elérésére.

       11*Közérdekű ügyek kezelése: Pl.: Nyugdíjkorhatár kitolása. A cégvezetőnek tudnia kell, hogy hány munkatárs fog nyugdíjba vonulni, és helyettük hány új alkalmazottat kell felvennie a helyükre.

      12*Kisebbségi kapcsolatok: A kisebbségben lévő csoportokkal valókommunikáció, a jó hír érdekében.

      13*közösségi kapcsolatok? A cég környezetében élő állampolgárokkal való kapcsolattartás.

      14*Krízis helyzet: Egy vállalkozás életében bekövetkezhet egy váratlan válsághelyzet, amelynek következtében rendelkezni kell a vezetők és a kommunikációs szakemberek elérhetőségi lehetőségeivel, akik a jó kapcsolat érdekében mindent megtesznek, hogy a cég a lehető legjobb eredménnyel léphessen ki a válságos helyzetből.

       Mindezek a kapcsolatok a kommunikációra és a jó benyomáskeltésre épülnek a cég jó hírének, termékünk, szolgáltatásunk, megismertetésének, visszajelzésének és korrigálásának javára.   Minden szervezetnek fontos, hogy visszajelzéseket kapjon a tevékenységéről, hisz igazából, e véleményekből tudja meg, hogy mennyire elégedettek, vagy elégedetlenek az ügyfelei.

        Manapság kezdjük elfelejteni, hogy a beszédnek, a kommunikációnak milyen nagy hatalma van. Úgy gondolom, hogy ebben a szakmában fegyverünk a jó, őszinte és hatást gyakorló párbeszédnek. Egy sablonos, szürke, semmitmondó beszédnek,”, amely már az ember könyökén jön ki,” nincs eredménye. De egy szépen, választékosan megfogalmazott és előadott mondandóval érdeklődésfelkeltő hatást érhetünk el, hiszen az emberek már régen hallottak ilyent. Ugyanakkor beszédünknek egyszerűnek, tömörnek,, világosnak kell lennie, mivel e felgyorsult világunkban az embereknek nincs idejük, mindig rohannak.

        A jó kommunikáció kialakulásához feltétlen szükséges az őszinte információcsere és a bizalom megléte. Az üzleti életben épp, úgy, mint a magánéletben őszintén és bizalommal kell fordulnunk partnerünk felé, hiszen bármelyikünknek szüksége lehet tanácsadásra.

       A bizalom elnyerése egyre nehezebb az emberek számára. Nem merünk kinyílni, megmutatni valódi önmagunkat a másik félnek. Az üzlet világában is ez az ellenséges bezárkózottság figyelhető meg, amely sok esetben nem a legmegfelelőbb viselkedés, mivel egy kis beszélgetéssel, kérdezéssel, érdeklődéssel könnyen megoldást találhatunk egymás problémáira, és azokat együtt orvosolhatjuk.

       Merjünk bizalommal fordulni partnereink felé!

       Merjünk a másik fél szemébe nézni! Legyen bátorságunk beszélni, kérdezni, kikérni a véleményét! Hiszen minden tanulás, minden tudás, kérdezéssel kezdődik,.  

       A válaszokat, a döntéseket, pedig együtt hozzuk meg! 

 Írta: Solymosi Lívia

         Piacépítő Szakértő                                                     




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 37
Tegnapi: 53
Heti: 124
Havi: 274
Össz.: 86 917

Látogatottság növelés
Oldal: A PR fontossága és jelentősége!
Bemutatkozik a "Piacgenerátor"! - © 2008 - 2024 - piacgenerator.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »