„Hogyan változtasson honlapján, hogy
versenytársai és a bankára is megirigyeljék?”
Kedves Olvasóm!
Most figyeljen!
Eljött a harmadik nap a tanulás folyamatos tengelyén. Mai napon a honlap
elemzésről fogok egy át fogó és köznyelven érthető tanulmányt nyújtani az Ön
kezébe! Most képzelje el, hogy nincsen weboldala, de most eljött annak az
ideje, hogy most már jó lenne, ha „valaki más dolgozna” Ön helyett.
Na és erre mi is
lehet a legjobb? – Nem más, mint egy saját honlap.
Elmondok most egy
tényt, ami sok ember számára érthetetlen:
A honlapok 87 %-a üzleti szempontból teljesen értelmetlen. 11 %-a
bevételt ugyan termel, de a fenntartója nem elégedett ebből a profitból. A
weboldalaknak csupán 2%-a éri azt a
célt, ami miatt létrehozták.
És ez miért van? Akarja
tudni? - Most ezt megtudhatja tőlem.
Elsőként térjünk rá a honlap megjelenésére. Fontos szempont egy oldalnak
a színvilága. Adott esetben ez határozhatja meg a cégről alkotott nézeteinket.
Lehetőleg használjunk meleg színeket, melyek a potenciális vevők számára
barátságos hangulatot keltenek. Cél, hogy hassunk az érzelmekre, mivel a
vásárlók több mint 80 %-a szívügyi szempont alapján dönt arról, hogy mi is kerüljön
a kosárba. És képzelje, csak utána gondolja át racionálisan, hogy „Uram isten,
már megint mit vettem”! Az is fontos szempont, hogy sugallja az oldal színe,
hogy mivel is foglakozik az Ön cége.
Ugye nem unalmas?
–Szerintem se.
Kezdjünk bele egy kicsit az esztétikai, strukturális szempontokba. Sok
cégvezető beleesik abba a hibába, hogy a főoldalon egyből cégükről beszélnek.
Mikor alapították, milyen palettával rendelkeznek, miből mennyit és mikor adtak
el. De igazából kit érdekel mind ez? – Engem biztos, hogy nem. Lényeg a
lényegben, először is problémára utaló kérdéseket tegyünk fel az erre
látogatóknak. És miért fontos? Rá kell ébresztenünk arra a potenciális
ügyfelünket, hogy ő bizony problémája miatt tévedt a honlapunkra. Erre a
problémákra, pedig adjunk válaszokat. Ezzel is bizonyítva, hogy a bajokra mi
megoldást tudunk nyújtani. Ezzel már beléptünk az ügyfél kapuján. Innen már
csak az értékesítő hozzáértése, eladás technikája függ attól, hogy üzlet legyen
belőle. Elég, ha a nagy cégimádatot külön egy Cégünkről szóló menüpont alatt
írjuk le, rövid, de lényegre törő ismertetővel.
Törekedjünk arra, hogy menüpontjaink mindig 7 pontból álljon.
Pszichikailag ez áll legközelebb az emberhez. Nem jó, ha túl van zsúfolva az
oldal, minden féle ponttal. Fontos a lényegre törés, minél bővebb információt
biztosítani az érdeklődők számára. Szeretik az emberek, ha egy weboldal könnyen
kezelhető. Ez alatt azt értem, hogy kettő maximum három kattintásra ott
legyenek az oldalon, ahova jutni szeretnének. Sok olyan honlap található, ahol
ötszöri kattintgatás után sem jutok el sehova. Hát ez kit nem idegesítene? –
Mindenkit. Ekkor történik meg az, hogy „eltűnt” az érdeklődő.
Eddig ugye milyen fontos információkhoz jutott? –
De ez mind nem elég. Akkor folytatom is tovább.
Tudta, hogy sok termék mellett van kép, de ár sehol. Erre az érdeklődő
azt mondja, hogy „minek is hívjam fel, túl drágák a percdíjak”?! Lényeg, árat
mindig is tüntessünk fel, mivel ezzel egy tájékoztatást adunk az érdeklődőnek,
hogy mi mennyibe és milyen mennyiségben kapható.
Tegyünk fel oldalunkra referenciák menüpontot. És miért? Vannak olyan
emberek, akik érdeklődni fognak az iránt, hogy cége milyen minőségű munkát, és
mennyire korrekt árakat biztosítanak. De egyet ne felejtsen el! Mellékeljen
képet, elérhetőséggel együtt. De mindig törekedjen arra, hogy a lehető legszebb
képeket készítsék el, ezzel is felkeltve a vevő érdeklődését. Persze nem
mindenkire vonatkoznak ezek a szabályok. Függ attól is, hogy Ön kereskedő,
szolgáltató, forgalmazó, illetve gyártó. De esztétikailag mindenkire
vonatkozik.
Ugye nem voltam harsány? – Lehet, de csak egy
kicsit. Akkor menjünk is tovább.
Elérhetőségek. Sok oldalon olyan elérhetőségek vannak, melyek csak
telefonszámokat, faxszámokat, e-mail címeket tartalmaznak. Hiányolom belőlük
azt, hogy nincs kép a cégvezetőről, akihez tudnám kötni a céget. Mindig azt
mondják, hogy fontos az első benyomás. A honlapunk sem kivétel ez alól. Tegyünk
bele munka közben lévő munkatársakról fotót, vagy egy csoportképet. A cégvezető
fényképe alatt legyen egy név, illetve elérhetőség. Egy térképet, mely útba
igazít, mely jó szolgálatot tesz.
Weboldalunkon használjunk kulcsszavakat. Lényege, hogy a keresőkbe beírt
szavakra egyből az Ön oldalát adja be. Egy egyszerű, de annál hatékonyabb
megoldás, egy hírlevél funkció betétele. Segítségével akár mérni is lehet
honlapjának hatékonyságát. Felépítése egyszerű, az érdeklődő adja meg az e-mail
címét ez által Ön információt, kap arról, hogy hányan látogatják az oldalt,
másrész pedig az ügyfelek mindig tájékoztatást kapnak az éppen aktuális
akciókról. Ugye, hogy ez egy jó ötlet?
A főoldalra tegyen egy logót. Lehet benne az Ön cégének az emblémája,
márkajelzése. Igazából mindig is a cégvezető dönti el, hogy fog kinézni egy
logó. De ajánlom, hogy kérje ki egy marketinges segítségét.
Végezetül!
Ha megfogadja tanácsaimat, és felhagy a „régi jól bevált módszerekkel”, akkor rövid időn belül látni fogja, hogy hatékonyan működik a jól megszerkesztett, egyszerű honlapja.
„Első és
legfontosabb, mindig is a vásárló!”
Honlap elemzés után most jöjjön:
A konkurencia
analízis
A konkurencia pontos tevékenységének megismerése elsődleges dolog egy
cég fejlődésének szempontjából.? Sok vállalat egy bizonyos szinten még figyeli
is az „ellenségét”. Figyeli a médiákat, és még képesek elmenni konkurens cégek
rendezvényeire. Mondhatjuk, ez alap. Egy tény mely mély problémát jelent a
vállalkozásoknak. Nem figyelik eléggé az információ áramlását. Nem szűrik meg
eléggé. De! Ha ez ellen tesznek, akkor megfelelő szűrés mellett, akár piaci
előnyre is szert tehet más cégekkel szemben.
Mit is kell tudni a versenytársainkról?
Most kivételesen összefoglalom egy szóban: mindent. De
legalábbis amennyit csak lehet. Sosem szabad ugyanis lebecsülni a
versenytársakat, hiszen nincs egyetlen olyan piac sem, ahol konkurencia
hiányában az egyetlen dolgunk a fogyasztó szívének megnyerése. A versenytársak
pedig mindent meg fognak tenni saját érdekükben, sőt igyekezni fognak minket is
legyőzni a piacon, ha lehetséges. De ez nem így lesz!!!!
Első és legfontosabb, hogy jobban megismerjük „ellenségünk”
piaci helyzetét, előnyeit, gyengeségeit.
A legfontosabbak, melyekre szükségünk van:
1.
Stratégiájuk: árszínvonal,
termékportfolió, előállítási költségek, meglévő adottság, alkalmazott
technológia.
2.
Céljaik: profitszerzési céljaik
rövid vagy hosszú távúak, piaci elsőbbség megtartása vagy elérése, legjobb
technológiai eljárás.
3.
Erősségük v. gyengeségük.
4.
Reakcióik: egyes piaci eseményekre
való reagálás.
5. Ki
a mi „ellenfelünk”.
Cégünk versenyképessége, különbözősége a piacon.
A vállalkozásnak megfelelő
stratégiára van szüksége, hogy a piacon eredményes legyen. A siker elérésének a
lehetőségei: a költségek alacsonyan tartásával; megkülönböztethető, a lehető
legjobb termékkel vagy szolgáltatással; illetve a piaci igényeikre történő
fókuszálással. A cél mindig is a csúcs elérése legyen.
Az M. L.
D Marketing Bt sosem vállal el olyan tevékenységet vagy megbízást, mely saját
magunkat, ügyfeleinket illetve a megfigyelt konkurens cégeket vitatható jogi körülmények,
közé sodorná.
Na, ugye? Volt értelme végigolvasni.
Remélem, hogy sok információt szolgáltattam arra, hogy egy ütősebb honlapot
készítsen, illetve tisztában legyen napi szinten konkurenciájának helyzetéről.
Konkurencia = ellenség. A piac
olyan, mint egy háború, ahol győztesek és vesztesek egyaránt vannak.
Ön melyikbe akar tartozni?
Írta: Kuzma Péter
Piacépítő Szakértő